Un cop passades les eleccions municipals s'entra en un període de quinze dies hàbils abans no es constitueixen els nous ajuntaments. En aquest període, les diferents forces mantenen contactes per tal de decidir pactes o col·laboracions per assolir l'alcaldia. Els resultats d'Agramunt amb l'ampli suport que ha obtingut la formació Acord d'Esquerra fa que en aquesta ocasió no hi hagi dubte i que es proclamarà Bernat Solé com a alcalde per als propers quatre anys.
L'acte d'investidura del nou consistori tindrà lloc el proper dissabte 11 de juny a partir de les 12 del migdia. En aquesta ocasió degut a les obres de l'Ajuntament l'acte es durà a terme a la Sala del Teatre del Casal per que és la sala que ofereix més aforament per al públic que hi vulgui assistir.
Es tracta d'un acte institucional on primerament es constitueix la mesa d'edat formada pels electes de major i menor edat. La seva funció és comprovar les credencials presentades i les acreditacions de la personalitat dels electes. Seguidament, hi ha la votació per escollir alcalde i en cas que un candidat obtingui majoria absoluta es declara constituïda la Corporació.
Els tretze regidors escollits reben un pin amb l'escut de l'Ajuntament que els acredita com a regidors i seguidament, es duen a terme diversos parlaments.
